Már gyerekkoromban is lelkesen rajongtam a filmekért, és mindig úgy tűnt, hogy valami túl van az izgalmon, ha az egyik szereplő megemlít egy „barbadosi utazást”. Mivel gyermekkorom a vasfüggöny mögötti országban játszódott le, el sem tudtam képzelni, hogy egyszer majd azon a helyen lehetek, ahonnan a boldog filmfigurák a happy end alatt távoztak. És végül, volt egy jelentős esemény - a születésnapomon kaptam egy csodálatos ajándékot, a legjobbat, ami valaha volt. Kirándulás Barbadosba.

Szokásunk szerint „a világ másik végébe” tett kirándulásaink általában a nagyvárosban történő átszállást jelentik a cél felé vezető úton. Leggyakrabban ezek Délkelet-Ázsia utak voltak, és Szingapúrban, Kuala Lumpurban és más helyi nagyvárosokban történtek. Barbadosba utazva úgy döntöttünk, hogy megnézzük Londonot, és megállunk. Mivel tél volt, az időjárás olyan hideg volt, hideg, szeles és esős. De ettől nem voltunk idegesek, mert aznap Londonban lenni egyfajta kis kaland volt, és mindaz, amit ott láttunk, „koncentrált” benyomást keltett. A Big Ben, a London Bridge, az óriáskerék, az Oxford Street és más ikonikus helyek maradandó benyomást tettek ránk (elég ahhoz, hogy egy alaposabb utat tervezzünk a jövőben).

Következő volt Barbados. Őszintén szólva nem féltem csalódni a magas elvárások közepette, bár fél életemet álmaimmal töltöttem erről a szigetről. Valahogy biztos voltam benne, hogy ez nem okoz csalódást. És így is történt - mindaz, amit láttunk, egy „közvetlen találat” volt, pontosan úgy, ahogy elképzeltem. Ha azt mondjuk, hogy a helyi víz azúrkék színe meghaladja a határt, az azt jelenti, hogy semmit sem. Csak nem tudtuk levenni a szemünket a helyi hullámokról. Olyan érzés, mintha hipnotizálnának. Barbados a Kis-Antillákon található állam. Az egyik oldal a Karib-tengerrel határos, a másik oldalon - az Atlanti-óceán. A Turtle Beach szállodát az 1001-es tengerparton választották - Barabdos legjobb szállodái. Az Atlanti-óceán partján volt, és a szálloda strandján meglehetősen magas hullámok voltak. Abban a csoportban, ahová a szállodánk tartozott, ugyanazon a szigeten volt még egy, és ha akartuk, ellátogathattunk a tengerpartra. Ez a strand a Karib-tenger partján volt, és teljes nyugalom volt. Ezért tengerparti nyaralásunk nagyon változatos volt - lehetett ugrani a hullámokon, és teljes nyugalommal feküdni a parton. De volt még egy „tengerparti kaland”.

A szigetet bejárva véletlenül találtunk egy gyönyörű öblöt, teljesen üres stranddal. Egyetlen ember sem volt rajta, ritka előnyünk volt egy zsúfolt turisztikai szigeten. Fél napot eltöltöttünk ebben a varázslatos gyönyörű helyen, elég úszva a parti hullámokban, visszatértünk a szállodába és elkezdtük guggolni az öböl nevét. Képzelje el meglepetésünket, amikor megtudtuk, hogy ez egy Cápa-öböl. És akkor kiderült, hogy a zsúfolt szigeten miért volt ez a tengerpart teljesen üres - a „cápa kérdés” nem vicc a Carribb-tengeren ...

Folytatva a sziget felfedezését úgy döntöttünk, hogy a partra megyünk, amit korábban nem láttunk. Erre a célra vettünk egy pár napra egy bérelt autót, és követtük a navigátort. Talán ezt a szigetet nem tanulmányozzák kellőképpen a modern térképészek, de a navigátor utasításait hallgatva először a kövezett útról a földre költöztünk, majd a magas füvön folytattuk a mozgást, és egy alig megtekinthető távozáskor pályán a mély dzsungelben, mégis úgy döntöttünk, hogy megvizsgáljuk a helyiekkel, hogy továbbra is hallgassuk-e a navigátort. Nagyon meglepődtek a kérdésünkön, mert szerintük dzsungel állt előttünk. Tehát a hiszékenységünk szinte kudarcot vallott.

A sziget nem sok látnivalóval rendelkezik, de egy turista mindig megtalálhatja a szórakozást. Meglátogattuk például a helyi büszkeséget - a Mount Gay Rum lepárlót. Mivel ez a zöld sziget jó a cukornád termesztésére, a rum termelésének hosszú (és nem mindig boldog) múltja van. Szégyenemre nem tanulmányoztam különösebben a régió történetének részleteit, és a rumtermelésre tett kiránduláson nagy meglepetés volt, hogy évszázadokkal ezelőtt az afrikai rabszolgák mellett Írországból származó szegényeket is ültetvényekre szállították. itt, és nekik sem voltak jogaik. Talán e barbár politika eredményeként a helyi lakosság olyan szokatlan fényes megjelenést nyert. Volt egy kis incidensünk a helyi rummal. Vettünk egy üveg sötét karibi rumot ajándékként, de nem tudtunk ellenállni, és a szálloda vacsora előtt a szobánk erkélyén kóstoltuk meg. Amíg nyugodt beszélgetés alatt voltunk, majdnem a palack felét befejeztük - olyan könnyű meginni, mintha valami könnyű szesz lenne (a kirándulás okkal mesélt az ősi szűrési technológiákról). És abban a pillanatban, amikor elhatároztuk, hogy elmegyünk vacsorázni, rájöttünk, hogy szó szerint nem tudunk felkelni - a rum csak könnyű volt megkóstolni. Yo-ho-ho! De sikerült.

A helyi állatkertnek megvan a maga sajátossága - csak sétálgat a természetes élőhelyükön állatokkal teli parkon, és nincsenek határok köztetek és köztük. Ha szerencséd van, megölelhetsz valakit, akit elkapsz (bár azért szidnának ezért). Látták, hogyan szeretik a teknősök az életet, és hogyan vadásznak a gyíkok. Általánosságban érdekes a vadállatok között kóborolni, olyan közel látni őket, hogy megérinthető legyen.

Nem tudok semmi különöset mondani a sziget kulináris jellemzőiről - az összes különféle „tenger gyümölcsei” és a trópusi gyümölcsök voltak az étrend alapja. De egy dologra emlékszem, a „banán kenyér”. Nagyon hasonlít süteményünkhöz, azonban a banán hozzáadása (gondolkodni kell, nagyon sok van belőlük a szigeten) különleges ízt ad neki. Ezt a kenyeret mindenhol desszertként szolgálják fel, a helyiek némi áhítattal kezelik. Ezt meg lehet érteni azzal, hogy a kávézóban egy kis darab ilyen kenyér 2-5 dollárba kerülhet, a városban pedig az ajándékboltokban található.

Meglátogattuk Barbados fővárosát - Bridgetown-ot is, ahol a fő igazgatási intézmények találhatók. A helyi főkormányzót az angol királynő nevezi ki, az angol törvények érvényesek, a viták bizonyos esetekben az angol bíróságon vannak - általában az Egyesült Királysággal több mint szoros a kapcsolat. Ez megkönnyíti a turisták számára a sziget felfedezését - mindenhol beszélhet angolul. Természetesen a város nem hatott meg minket - Nagyon észrevehető ellentét volt a tengerparti luxusszállodák és a hétköznapi helyiek lakása között. A helyi kikötő jachtkikötője pedig csak megerősítette ezt a benyomást. Egyébként a helyi lakosokról szólva - az eddigi leghíresebb szigetlakó Rihanna énekesnő, itt pedig valóban helyi büszkeség. Minden ember, akivel beszéltünk, kötelességének érezte emlékeztetni erre a tényre. Természetesen azt a házat szerettük volna megnézni, ahol Rihanna gyermekkorát töltötte - turistáknak mutatják, mintha kirándulás lenne.

A sziget globális vonzerejét nem csak az idegenforgalom (és az alkoholszektor - Barbados ismert offshore zóna) méri, és egyszerűsített állampolgárság-megszerzési programokat is kínál a befektetők számára, amely helyi ingatlanokba történő befektetéseket igényel. , serkenti az építőipart és a kapcsolódó szolgáltató szektort.

Összességében a barbadosi utazás számomra túlzás nélkül mérföldkő volt az utazás területén. Egy pillanatra sem okoz csalódást, ez a sziget a legfényesebb nyomot hagyta az emlékezetben. Évek óta tartó utazás után sok világos hely feledésbe merül, amint felkavarja a fantáziát, de Barbadosra még mindig emlékeznek, mintha csak onnan jöttem volna vissza. Remélem, hogy egyszer majd visszatérhetek oda. Bár természetesen, ha ilyen hosszú utat tesz meg (egy fél bolygó nem vicc!), Akkor kísértésbe esik, hogy megnézze a szomszédos helyeket - Curacaót, Arubát vagy a Bahamákat a Kajmánokkal. De ez egy teljesen más történet lesz.